sábado, 17 de março de 2012

Me don't speak English

There is something very important to say about this blog: Yes. My English writing has some grammatical mistakes.

*dramatic pause*

Yes. You read it right.

*dramatic pause followed by a dramatic music*

Well the reason for this is simple: English is my second language. Done.
(and then the super cool brazilians who speak English perfectly may think "but you are already two years in US and you also studied English for three years when you were in Brazil. Are you stupid or what?"

(Dear super cool brazilians who speak English perfectly friends,
No matter how many years of studying or experience with a language you have. 
If you don't practice writing, you will make mistakes).

To my American fellows who would like to follow the blog: I hope my grammatical mistakes aren't too bad to the point you can't understand what I would be talking about. 

And last but not least: This is my opportunity to finally practice my writing in English. If you are here to judge my grammatical mistakes I have something to say: get the freaking outta here. 

Thanks! =)

---

Eu tenho algo muito importante para dizer sobre esse blog: Sim, eu vou escrever coisas erradas em inglês.

*pausa dramática*

Sim, voce leu certo.

*pausa dramática seguida de musica dramática*

Bem, a razão para isso é simples: Inglês é a minha segunda língua. Pronto.
(ai os brasileiros super cool que falam inglês perfeitamente devem pensar "mas você ja esta a dois anos nos Estados Unidos e também estudou inglês por três anos antes de ir pra ai. Voce é burra ou o que?".

(Prezados amigos brasileiros super cool que falam inglês perfeitamente,
não importa quantos anos de estudo ou de experiência que você tenha com uma língua,
se voce nao praticar sua escrita, voce vai cometer erros.

Para meus companheiros americanos que desejam seguir o blog: espero que meus erros gramaticais não sejam tão terriveis a ponto de vocês não conseguirem entender sobre o que estarei falando.

E por ultimo, mas não menos importante: Essa é a minha oportunidade de finalmente praticar minha escrita em inglês. Se você esta aqui para julgar meus erros gramaticais eu tenho algo a dizer: vá procurar o que fazer.

Obrigada! =)







2 comentários: